Kan jag flytta?

Nästa vecka blir det en tur till Handelsbanken. Jag har bokat tid med en handläggare där. Jag funderar på att skaffa mig en bostadsrätt eller något liknande. Jag vill veta hur det går till, och om det är möjligt, då min anställning inte är fast. Behöver jag någon som går i borgen för mig? Jag har betalat 6000 kr per månad i hyra och el de senaste månaderna där jag hyr min lägenhet, och jag tror att jag kan bo billigare. Dessutom kan man ju sälja en bostadsrätt och det kan jag inte göra med hyresrätten.

Det skulle vara kul med ett eget hem. Drömmen är ju att bo i någon liten vinterbonad sommarstuga, som den här som jag fann på hemnet. Men en vanlig bostadsrätt fungerar också. Jag vill stanna i Östhammar ett tag. Jag tror inte jag blir lyckligare av att hänga någon annastans.Tänk er liksom mig och terven sittandes ihopträngda på den där farstun med lite thé. Det skulle vara grejer, det...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet