Nytt kök?

 


Vi som sade att vi inte skulle renovera mer på ett tag, faktiskt senast i söndags sade vi det... och nu spekulerar vi på att göra om hans kök. Det finns bara för mycket energi och glädje för att bara sitta stilla och göra ingenting, och hans budget håller för fler förändringar. Så vi funderar på olika lösningar och hur man skulle kunna göra det riktigt fint. Precis som i allt annat vi skapar, så är han angelägen om att jag ska vara med på resan. Att det blir utformat på ett sätt som jag gillar, som jag tror på. Vi märker dessutom att vi har samma smak, liknande ramar. Ingen av oss behöver överdåd och lyx. Men lite värme. En dutt färg. Lite nytt. Lite extra hemkänsla men inte perfektion. Mysig belysning mörka kvällar. 

Det känns lite som att hans hus långsamt börjar förvandlas till ett drömhus, en liten bit i taget. Det skapar så mycket positiv energi, och jag känner mig inspirerad, och full av drömmar och framtidsplaner.  

"Jag är så glad att jag fann dig till slut." säger han ibland och ger mig en varm kram. 

Som om det var han som hade tur, och inte jag. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet