Den perfekta vänstergaloppen

Galishimo får ju kämpa lite med vänstergaloppen. Och höger galopp också, i och för sig. Men det är liiite extra svårt i vänster galopp. Han är inte så stark och behöver några månader till på sig för att avspänt galoppera i vänster varv i långsamt tempo.

Men plötsligt, kanske av en slump, fattade han den vänstra galoppen perfekt, galopperade i en halv volt, perfekt, och gjorde en fantastisk tempoväxling från galopp till trav. Kanske en slump. Kanske inte. Ingen som vet.

Jag jublade i alla fall. Jag kastade mig genast ur sadeln. Jag kliade upp honom ordentligt under tiden som han glatt "hummade" åt mig med spetsade öron. Jag släppte på sadelgjorden och gick direkt hem med honom. Det var bara av att avsluta allt, och ge sig för dagen under jubel och fjäsk.

Har jag tur så kommer han ihåg det. Han är en väldigt smart häst. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback