Jag vill

Nu har saker börjat falla på plats på livet. Lite smått, sådär. Jag har inga stolar i min lägenhet ännu, och inte heller så mycket sängkläder att botanisera mig med, men jag bor här, och jag vänjer mig långsamt vid hur jag bor. Jag har vant mig vid att ha terven hemma och att sätta in regelbundna promenader med henne, utan att överanstränga henne. Jag har börjat sova väldigt bra och djupt. Jag är pigg när jag vaknar på dagarna. Jobbet går hyfsat bra. Det är trevligt att dejta en mysig man också. 

Jag börjar vänja mig vid de nya rutinerna med Galishimo också. Förut var det rena döden att springa runt stallplanen och mocka, skjutsa bort skiten, väga höpåsar, kånka vatten, hämta nytt spån, varje dag tills döden skiljer oss åt, och så vidare... men kroppen kommer in i rutinen och nu efter två månader så går det ganska snabbt, och jag kan tänka på annat under tiden som jag fixar med göromålen. Och snart tänker jag rida på den lilla Pellefanten igen. Det är bara en tidsfråga nu.

Och så fort livet stannar av. Bara för en liten sekund... så kryper det i kroppen. Jag måste göra något.

Jag. Måste. Göra. Något.

Gud, jag har inte känt den känslan på evigheter. Förut har jag ofta haft känslan av:
"Jag orkar inte. Jag orkar knappt. Jag måste försöka orka. Jag har inget annat val." och jag har ofta känt mig mer eller mindre utmattad efter minsta lilla aktivitet. Nu så har det vänt till:

"Jag vill vandra ensam i fjällen. Jag vill vandra Pilgrimsleden. Jag vill springa ett marathon igen. Jag vill träna Galishimo igen. Jag vill göra något jag aldrig gjort förut..."

Förutom att känslan av rastlöshet är något plågsam,
innan jag funnit min riktning,
så är den också väldigt skönt.
För det är ju jag.
Mitt 'riktiga jag' börjar infinna sig...


Jag ska fråga Galishimo, vad han tror om lite äventyr längre fram...





Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback