Mina älsklingspojkar




Galishimo har inte gillat bommar. Och han har hatat att kliva över dem. Jag har inte haft sinnet för humor att se det charmiga med detta, och jag förstår inte varför det ska vara så svårt. Jag har aldrig träffat en häst som tycker att bommar är så komplicerade. Lyckligvis har min sambo ett litet bredare spektra av humor.

Sambon har tagit sig an Galishimos bomträning och börjat bomträna honom. Han började träna den 27 maj och då såg framstegen ut så här, för er som inte följt bloggen.

Nu är de klara!

Galishimo verkar till och med tycka att det är roligt att gå över dem!



 Först busar han runt lite, så Galishimo blir i rätt sinnesstämning...



Galishimo började därefter att ta sig an uppgiften med liv och lust. 


Sedan började han slappna av...


...och på slutet gick han lugnt och försiktigt över bomen. Djupt koncentrerad.
Utan dramatik. Igen och igen och...

 

Tack kära sambo! Tack! <3



.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback