Frihet!



Dagen efter rymde jag ur hemmet och blåste spontant iväg (i min söta bil) till Norrlands Inskog. Djupt därinne satte jag mig upp på en fantastisk arabvallack och galopperade i ett glädjesus på ridbanan. Mitt ute i norrlandsskogen. Det var förståss Gunilla som hjälpte mig med lite dressyrträning och lånade ut sin fantastiskt välskolade arabhäst Eddie. Mamma fotograferade.

Detta är frihet. Detta är verkligen. Verkligen. Frihet.

Det var bara en liten märklig sak med friheten. Vem är köttbullen som sitter på Eddie? För jag kan väl inte ha blivit så fet, va? Inte JAG, va? Jag har ju tränat triathlon. Jag kan inte bli fet. Bara för att jag slutat träna så... ptja. Jag kanske eventuellt måste ta lite ansvar också. För mycket frihet blir kanske inte heller bra. Åtminstone inte när man tänker på mat...






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback