Lyxfällan

Japp. Jag har lyckats med att överskrida mitt konto. Nu under våren har ju bostaden blivit renoverad, med ett par helt nya möbler, varav soffan på avbetalning. Galishimo har fått en ny sadel (märklig utgift med tanke på att jag inte rider honom), massor av slantar har lagts på trädgård (nu är den död igen), sängkläder, gardiner och småpill (bland annat ett gäng underkläder för hutlös summa pengar), och jag har även köpt en ny bil. Jag hade inte alls råd med en ny bil men tänkte att det är ju det sambon är till för.  Så jag lånade pengar av honom. Vilket han gladerligen lade ut.

Nu kom jag på att jag måste betala tillbaka pengarna. Och så upptäckte jag ju, till min stora förvåning, att den där nya soffan som jag köpte på avbetalning också måste betalas tillbaka. Det hade jag liksom förtängt. Så fort den placerades i vardagsrummet så slappnade jag av och tänkte att den där soffan, den är min. Inte tänkte jag på pengar som måste betalas. Sedan har man ju CSN och nya försäkringar med bilen och en massa övrigt elände.

Kortfattat så ligger jag minus på kontot just nu. Vilket är ganska bra jobbat. Så denna månad blir en snålmånad. Hela hösten blir nog en snålmånad, ärligt talat.

Men-jag-vill-ju-ha-en-ny-tröja-att-bära-på-jobbet-och-mina-skor-är-slitna-och-jag-har-bara-två-par-jeans-och-telefonen-måste-laddas-och-jag-vill-ha-en-filmkamera-för-att-filma-Galo-bättre-och-en-extra-hårddisk-för-att-rymma-filmerna-och-en-ritplatta-att-teckna-på-och-bensinen-är-snart-slut-och-jag-vill-gå-på-tömkörningskurs-och-börja-gå-på-gym-och...


.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback