Terven ska opereras

Per tog terven till veterinären och lät denne klämma på kotten som hon hade i tutten. Veterinären tyckte det såg lite illavarslande ut och ville operera bort den så snart som möjligt samt några närliggande tuttar. Själv började jag plocka lite i några flyttkartonger i förrådet och mycket riktigt så hittade jag ett försäkringspapper på henne.

Nu är det nämligen så att terven varit oförsäkrad större delen av sitt liv, men för två år sedan försäkrade jag henne. Hon fick en extra dyr "pensionärs-försäkring" eftersom gamla hundar blir sjukare oftare. Det har förekommit diskussioner om jag verkligen ska betala över 2000 spänn per år för en hund som fyllt tio år och ändå beräknas avlida av naturliga orsaker inom kort. Nu blev det lyckligtvis så att terven försäkrades.

Veterinären tog blodprov för att försäkra sig om att terven var tillräckligt pigg för att klara av en operation och det var hon! Så det känns som om vi har tur i oturen. I slutet av denna månad så opereras min älskade lilla fröken. Eftersom jag inte vill gråta och ställa till med en emotionell scen på djursjukhuset, så får Per axla ansvaret att ta med henne till kliniken. Det är bra att ha sambo vid sådana här tillfällen!




Visst vill jag ha med terven en stund till. Nu på äldre dar har hon blivit en lugn och nöjd soffliggare, som gärna använder sig av en huvudkudde.



.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet