Hästlogik

Jag vet att detta urartat till en hästblogg men jag är lite nyförälskad för tillfället. Och fascinerad. Jag fattar inte hästlogik. Senast sprang han runt utan vett och sans och nafsades. Efter att ha varit kanonfin och blivit omkörd av en timmerlastbil med två lastar timmer, och skött sig som en prins, så bytte han liksom växel och betedde sig som om han aldrig blivit hanterad förut. Bara sådär, liksom. Som om han bara kände för det.

Jag åker fortfarande sju mil till uppfödaren och hanterar honom för att få lite tips och råd men om en vecka så kommer han hem till Skellefteå. Det känns jättespännande, men samtidigt ganska lugnt. Nu vet jag ju lite mer om honom. Till exempel att det värsta han kan komma på är faktiskt att springa runt utan vett och sans och nafsa. Han har exempelvis inte kommit på att det finns en ännu högre grad av jävlighet då man kan springa PÅ någon eller BITA. Och det tänker jag inte lära honom...


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet