Jag är inte beroende!

Jag är inte beroende av kettlebellsträningen. Jag kan sluta när jag vill.

Jag kan sluta precis när jag vill. När jag exempelvis märker att min övriga träning blir förstörd av all träningsvärk från kettlebellsen. Då kan jag konstatera att kettlebells inte är något för mig. Och då kan jag sluta. Med Kettlebells. För jag är inte beroende. Kettlebellsen har inte den makten över mig. Jag har makt över mitt eget liv.

Så därför är jag hemma ikväll. Eller hemma och hemma... jag har varit hos Runa. Jag har i alla fall inte varit i kettlebellslokalen. Och det gör inte ont i hjärtetrakten över att jag inte ska vara MED de andra när de tränar. Nä, jag tänker minsann inte knyta händerna så hårt att knogarna blir vita. Bara för att jag försöker sluta med min kettlebellsträning. För jag vill ju klara mina andra träningspass. För kettlebellsen kan ju inte bli så viktiga att jag inte kan sluta och lägga in en viktig vilodag där i stället. Om jag måste välja bort en form av träning, så väljer jag ju helt klart bort de där jävla övningarna med de där jävla klumparna.

För jag är inte beroende. Faktiskt inte.

Jag klarar det här.

Jag klarar det här....



.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet