En slags bokcirkel

Jag har tänkt efter en bra stund nu och kommit fram till att jag är jätteledsen och arg över allt jag förlorat. Relationen med Micke, jobbet i Gävle, alla vänner i simsällskapet, triathlonklubben jag grundade, alla andra vänner jag hade omkring mig, att jag trodde på Christians löften. Det är ju snart ett helt halvår sedan men jag är fortfarande jätteledsen och arg över att jag hamnade i en situation där jag tyvärr blev tvungen att flytta. Jag är jätteledsen över att jag satsade, blev dumpad, och hamnade här. Ensam. Varför trodde jag på de som sagt att framgång handlar om målfokusering, ansträngning och att våga ta risker?! I många avseenden handlar livet om att ha tur och att inte ha otur. Jag vill bränna alla självhjälpsböcker som tror att man med tankar, handlingar och hoppet kan kontrollera livet. Jag vill fixa ett stort jävla bål och dansa primitivt i cirklar runt elden och skrika okvädesord tills jag blir utmattad...

Eller vänta nu.

Det ska jag faktiskt göra.

Jag har jättemånga böcker som hjärntvättat mig med "Tänk positivt!" och "Vad skulle du göra om du inte var rädd?" och "Våga ta risker!" och nu sitter jag här i Östhammar (läs = i skiten) sedan ett halvår och kommer mig inte någon vart alls. Såklart jag ska bränna böcker! Det är det allra minsta jag kan göra. Vill någon vara med? Någon som har en egen bok full med nonsens som lett till gruvlig besvikelse? Någon som har förslag på plats?

Vi skulle kunna ordna till det...

som en slags bokcirkel.



.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback