Duktig totto



Jag provred lite dressyr på en unghäst i helgen. Jag red kanske bara en kvart. Det kändes ljuvligt. Att rida dressyr handlar inte bara om sport och teknik utan om konst, kommunikation och givetvis behag. Jag hade hundra ideér om den hästen och vad jag skulle kunna utveckla och kände som vanligt att jag inte kan exprimentera med vad som helst på vem som helst, särskilt inte när jag inte äger den fina hästen. Jag är ju liksom tvungen att mer eller mindre kopiera ägarens ridstil och krav för att inte förvirra den nyinridna unghästen. Den var för övrigt jättefin och supermysig och positiv.

Kanske borde jag försöka spara ihop till en egen häst, snart? Är det inte dags snart..?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback