Sex hyllplan


Jag stirrar på hyllorna. Sedan stirrar jag på min fulla necessär.

Christian vandrar runt i undervåningen och skruvar fast en hatthylla med skruvborr.

Jag stirrar på min necessär igen.

Och på hyllorna.

Sex hyllplan.

Vi har köpt badrumshyllan Rönnskär på IKEA för 300 kronor. Så nu har den fyllt upp ett litet hörn i det rätt så rymliga badrummet.

Det ekar lite i huset. Vi har inte så mycket att fylla upp huset med. Inte ännu. Christian hamrar med någon byrå som han försöker montera ihop i undervåningen. Det finns en toalett till i undervåningen. Man kan nästan säga att vi har var sin toalett, om vi skulle vilja välja att ha den uppdelningen.

Och om jag vill ha det så, så har jag hela hyllan för mig själv. Med alla sex hyllplan. Vilket känns helt galet. Det är så ofattbart mycket plats. Jag har alltid trängt ihop mig på trånga ytor och det här är verkligen inget som jag är van i.

Så jag tar två ljus och sätter dem på översta planet.

Sådärja.

Sedan tar jag min enda parfymflaska och ställer på det näst översta planet.

Det blev fint.

Sedan har jag en mascara som också får ett eget hyllplan.

Och en eyeliner som får sitt hyllplan.

Det är fyra hyllplan.

Med typ en sak på varje.


Sedan backar jag och begrundar min halvtomma necessär och tittar på alla tomma hyllor och den halvtomma toaletten och jag förundras och får ett riktigt härligt pirr i magen

över hur

mycket plats jag har.

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback