Det finns ingen A-kassa för travhästar


Mitt Hjärta Ragnar har dött. Han sprang inte så snabbt och han tjänade inte sitt uppehälle. Tyvärr så finns det ingen A-kassa för travhästar så han blev avlivad. Det gör så ont att hjärtat vill brista. Jag skötte om honom år 2006 och jag slutade aldrig drömma om att kunna köpa in honom och ta hand om honom. Jag grät hela gårkvällen. Christian tittade mest förvirrat på mig och frågade:

"Ragnar, vem då?"

Jamen MIN Ragnar! Just han som var speciell för just mig!


.

Kommentarer

  1. Så väldigt tråkigt, det är tufft att förlora en vän.
    Försök söka tröst i att bli slaktad inte är det värsta som kan hända långsamma travare.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback