Kämpar vidare

"Why does my heart make a fool of me?" sjunger Pink självömkande i min Ipod och jag står flåsandes på joggingspåret klockan 05.45 med snö upp till anklarna och flåsar, spottar och snorar. Kiara står bredvid och tittar på mig. Det går jättetungt idag och när jag tar i det insta lilla med små korta steg i snön så stegras pulsen maximalt så att det kniper i bröstet. Min kondition är fortfarande inte den bästa

och kanske borde Pink veta att hjärtat inte bara är en drös känslor

utan den där pumpen

som också kan få mig att snora och snubbla och

känna mig klumpig

jag också.


Sedan kommer jag på plogad bana och när snön inte längre hindrar mina steg så flyger jag fram.


.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback