Bordet är dukat

Jag tittar på filmerna och bilderna från förra ridturen. En liten ponny som glatt springer runt med en overalltomte ovanpå. Men jag ser inte bara Liten Ponny Och Overalltomte. Jag ser en otränad men frisk(!) häst som i framtiden kommer att kunna så mycket mer. Jag ser hur jag i framtiden börjar slappna av, räta på ryggen, och tro på mig själv igen. Han är så liten fortfarande. Han är bara fyra år. Han är bara en bäbis. Han har varit skadad. Jag har genomgått en separation. Overalltomten och Ponnyn har haft otur. Men när jag väl sitter på honom och vi är avspända båda två, så sitter grunderna så bra. Bordet är dukat och klart. Vi är färdiga för att utvecklas tillsammans.

Jag vågar drömma om oss igen. Hoppas på oss.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet