Tervsmitning


Terven smet idag igen. Som en blixt smet hon iväg och satte fart på en Golden Retriver och dess ägare.

"Hon är tio år! Jag orkar inte fostra henne mer. Hon blev inte bättre än så här." sa jag utan alltför skuldbelagd röst. Jag lät henne rusa runt några varv och sätta sprätt på paret innan jag haffade fast henne i halsbandet när hon susade förbi mig. När vi gick därifrån tänkte jag att vi börjar bli gamla: Jag har slutat försöka vara en perfekt hundägare och hon har slutat lyda.

Gamla tervar behöver inte lyda...

.


Kommentarer

  1. "När en terv bestämmer sig för att busa så står matte snällt stilla och väntar!" - gammalt tervordspråk.

    //Per

    SvaraRadera
  2. Haha, min mamma undrar om detsamma gäller för människor. Hon känner sig gammal och tycker hon varit lydig tillräckligt, påstår hon...

    SvaraRadera
  3. Vad kul att hitta en till terv=) Själv har jag en ung HANE som inte heller vill lyssna, men nu börjar det ta sig faktiskt lite grann! Han kanske kan tävla i lydnadsettan snart ändå! ;)
    Ja, det finns ju inget ballare än en belgisk vallare!!!

    http://fabuloustervueren.weebly.com

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback