Cykeltur

Jag kände mig pigg och fräsch igen på lördagen, så jag och Karin bestämde oss för att träna lite duathlon. Vi cyklade 3 mil och sedan sprang vi lite efter det. Paus för glass och saft, givetvis. Ett kanonpass, blev det!

Helt otroligt vad många som LOG åt oss då vi cyklade idag. Bilister, gångare och andra cyklister. För att vi var tjejer? Som cyklade? Eller var det Karins racerflätor som fulländade hela konceptet? De stod som fartränder när det gick som snabbast. Vid ett tillfälle så stannade jag vid stopp-plikten och bara andades ut och hängde över styret. Karin stod bredvid. Vi började småprata allt eftersom jag hämtade andan. Efter en stund insåg vi att tre bilar stod i kö bakom oss och att de kanske vore artigt att skyndsamt flytta sig från körbanan. Inte en enda sur min från någon bilist. Alla i bilarna log glatt åt oss... vilka är det som pratat om det eviga kriget mellan cyklister och bilförare nu igen?

Poängen med att cykla tillsammans är att man turas om att ligga i lä för vinden så man kan samla krafter och köra på lite hårdare mot blåsten när den andra tar igen sig i läet efter den andre cyklisten. Så man försöker ligga tätt med framdäcket nära bakdäcket på den andre cyklisten. Om man inte bäcklar med en kamera samtidigt. Då kanske det är bra med några extra centimetrars marginal...

En annan poäng med att cykla är ju ... som tidigare nämnts. Att man kan stanna. Och fika. Eller äta glass...

Sedan byggde vi på lite löpning direkt efteråt, och nu är benen skönt mojsiga...

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback