En sån där dag

Igår var en sån där dag när solen låg lågt på himlen och vädret var fantastiskt och sällskapet var fantastiskt och JAG var fantastisk. Tyckte jag. Med starka tag trampade jag frimodigt mig fram i minst en halvtimme.

Sedan ville jag dö. Tobbe sa något uppmuntrande till mig och visade stor tålmodighet med lugnande klappar på axeln. jag antar att jag varken var återhämtad fysiskt eller psykiskt från duathlonloppet. Och någon slags märklig smågrinig förkylning sitter definitivt och nöter på mig sådär i kulisserna.

Så kvällen urartade till En Sån Där Dag. Ni vet. En sån där dag då man hellre drar cykeln från vägkanten och i protest sätter sig och glor på Tobbe, tillsammans med tio kossor.

En sån dag har vi alla haft. När man liksom... bara känner lukten och hör klafset av lös koskit alldeles intill sig och tycker att just DETTA väldigt bra ackompanjerade hur livet kändes. Just då. En SÅN dag blev det. KLAFS. KLAFSELIKLAFS med avslutande BRÖÖLMUUU.




.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback