Stolthet och skönhet

Hujeda mig! Min 29-års födelsedag börjar närma sig och tankarna halkar lätt in på "vad är det för FEL på mig?!" som så gärna vill ha en man och familj och hela köret men som för närvarande lever ensam. Bra start på det nya året, va?!

Sedan tittade jag mig i spegeln och tänkte att jag borde verkligen inte skämmas. Jag gör allt jag kan för att må bra och vårda mig själv. Jag tränar, lagar min egen mat och bakar mitt eget bröd för att min kropp ska må bra. Jag har ingen TV och ägnar mig åt måleri, och jag spenderar tid utomhus för att min själ ska trivas. Jag har ingen anledning att inte vara stolt.



Det här fotot tog jag i veckan på solen som inte orkade masa sig upp över trädtopparna, det var 20 minusgrader ute. Jag är glad över att jag blev inspirerad och sökte skönheten bakom grenverken i stället för att bara klaga på kylan och hålla mig inomhus.


.

Kommentarer

  1. Jag fyller snart 37. Jag fick inte ordning på livet förrän en bit efter 30... grejen är att man känner sig inte gammal på något vis. Även fast när man inte ens är 30 så låter 36-37 ganska gammalt. Det känns likadant som när jag var 26...
    Vad jag försöker säga är att du har tid... stressa inte...

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Oh och förresten.. jag älskar dina målningar. Om du känner för att visa fler på bloggen så skulle jag tycka det vore jätteskoj!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet