Nu blir det inomhusträning!

Ingen mer löpning i vinterväder! Inte ens när det är så här vackert...

Efter ytterligare en svacka i min träning, med förkylningssymptom och svårigheter att andas, så börjar sanningen krypa sig närmare.

Jag tränar ju utomhus så ofta som möjligt. Det är en viktig faktor i min träning, att komma ut. Och det verkar faktiskt hänga ihop riktigt tydligt att jag inte mår bra av att anstränga mig utomhus när det är kallt ute! Själva grejen är ju att jag inte KÄNNER mig dålig när jag tränar ute, jag älskar Östhammars vackra vinterväder, men två till fyra dagar efter att jag ansträngt mig utomhus i minusgrader så har ju träningen skitit sig totalt och jag har varit jättetrött utan att sätta fingret på varför. Oftast har jag känt mig förkyld och tyckt att det varit tungt att andas och då har jag skyllt på mitt immunförsvar och inte alls tänkt på att jag kanske dragit igång en inflammation i luftvägarna. För det gick ju lätt att springa. Då.

Nu när jag verkligen känner efter så tror jag att
jag är trött för att det känns tungt att andas,
till skillnad från förut då jag alltid trott att
det känns tungt att andas FÖR att jag är trött.

Nu blir det alltså dags att kliva upp på rullbandet när jag ska springa i stället.

INOMHUS

Och jag tror verkligen på en förändring!


.

Kommentarer

  1. Kallt väder är en astma-utlösare... http://www.hjart-lungfonden.se/sv/Sjukdomar/Lungsjukdomar/Astma/Symptom/

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet