Igång igen

Jag har inte skrivit så mycket men jag har varit förkyld i sex veckor. Precis när jag hyllade löpningen som bäst så blev jag klubbad som en säl och sedan dess har mitt immunförsvar kuskat runt i kroppen som små illrar och försökt få bukt med förkylningen. Mina 'illrar' verkar tämligen ostrukturerade för jag tycker att en förkylning ska vara lättare att fixa till. De susar säkert runt där nere och krockar med varandra och slarvar bort skräpet som ska forslas bort och får nervösa sammanbrott som inte är till gagn för någon. De jobbar säkert hårt men är varken raffinerade eller effektiva.

Hur som helst så kommer jag tillbaka. Som jag alltid gör. Eftersom det är det jag är bäst på. Nu pratar en kollega som heter Stefan om att det vore kul om jag hängde med på ett motionslopp i skidåkning. Jag känner mig osäker, men försöker i alla fall att åka lite. Karin har följt mig en vända på motionsspåret här i Östhammar
"Nu tar vi inte i, utan nu krafsar vi bara lite." sa hon glatt och det blev en bra start för mig att komma igång.

Sedan åkte jag till Gävle och hälsade på Micke och så gled vi iväg på en 15km-runda. Blixtbackarna i Högbo var otroligt roliga och jag fick lite blodad tand över att få krypa ihop i neförsbackarna och njuta av farten.

Ibland tänker jag för mig själv att om jag klarade att springa ett marathonlopp i somras när jag var sjuk halva våren och nyseparerad och i kris och fan och hans moster så borde ju ett skidlopp vara piece of cake. Det borde vara så. Bara jag får vara frisk en stund till...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet