Tillbaka till gymet

Igår vågade jag mig äntligen tillbaka till gymet. Jag gillar ju att gå på gym men det har kännts jobbigt. Dels så känner jag inte en själ där, och dels så har gymet verkligen kännts som exsambons revir. Han gymar ju fyra dagar i veckan och tillbringar åtskilliga timmar av sin fritid där.

Men jag kan ju liksom inte låta bli att gyma och låta kroppen förtvina bara för att slippa konfronteras med honom. Det blir inte rätt det heller. Östhammar har bara ett gym så det går inte pipa iväg någon annanstans heller. Så NU efter två månaders samling så pallrade jag mig dit. Lite skakis och lite orolig, ungefär som om kroppen instinktivt slagit på larmsystemet om att jag är där det inte är tänkt att jag ska vara. Men när jag väl kom in i lokalen så kändes det lättare. Någon gammal boxare tyckte det var jättekul med en ny tjej och pratade på oavbrutet med mig. Maskinerna är ju åtminstone bekanta, även om inget annat är det. Exet var inte där. I speglarna såg jag en solbränd tjej på 56 kilo med blonda slingor och lite säckiga kläder som hon bar upp med en viss finess. Grovt halsband och marathon-T-shirt hade hon också. Jag har inte sett mig i helfigursspegel på länge. Löpträningen och några tappade kilon blev en positiv överraskning.


Det var första gången på länge jag kände mig riktigt RIKTIGT fin.

.

Kommentarer

  1. GO GIRL GO!!!

    Fokusera på dig själv, var öppen för nya bekantskaper och gör sånt du tycker om och pröva nya saker!

    Jag hittade en ganska roliga quote idag:

    "People often say that motivation doesn't last. Well, neither does bathing - that's why we recommend it daily."

    Zig Ziglar - American author

    SvaraRadera
  2. HAHAHA Ulrika, den var skitbra! Tack så mycket!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback