Konsten att slappna av


Jag jobbar för att lära Lilla Svarta att slappna av i dressyren. Hon är spänd och omotiverad men för varje gång vi besöker dressyrbanan så blir hon allt mer optimistisk. Jag ger henne nästan alltid samma uppdrag. Uppdraget heter "Mjuk Galopp Utan Kaos Och Blottade Ögonvitor" och uppdraget går ut på att hon ska...

ja.

Ni fattar.

Hon blir i alla fall allt mer koncentrerad och lyhörd inför de olika situationerna där jag tränar henne att finna ett harmoniskt och lekfullt sätt att galoppera på. Igår var första dagen som jag verkligen kände att jag verkligen GAV henne något och hon gör verkligen framsteg!

Sedan är det hennes tur att lära mig att slappna av i hoppningen.

Jag ger henne nästan alltid samma uppdrag. Uppdraget heter "Pyttelitet Hinder Med Överlevande Ryttare" och uppdraget går ut på att jag ska...

ja.

Ni fattar.

Jag ser framför mig hur hon snubblar och faller omkull efter hindret, eller mitt i hindret. Jag håller ett hårt grepp i manen på Den Lilla Svarta över hindrena. Det känns så jävla läskigt och jag håller fast mig mer för att jag mer önskar fysisk kontakt än hjälp att hålla balansen, men rädslan försvinner lite för varje gång. Den Lilla Svarta hoppar i alla fall som en klocka. Fantastiskt stabilt och utan tvekan. Jag kom slutligen på hur jag skulle stå i sadeln för att enklast följa med i skutten.

Kan HON slappna av allt mer i dressyren, så borde väl JAG kunna slappna av allt mer i hoppningen?




,

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback