Piggare!

När man varit sjuk en stund så känns det extra underbart när kroppen börjar ticka igång igen. Jag skulle först tanka bilen men fick vårkänslor och ställde mig i kö på biltvätten. Biltvätt betyder att det är vår! Vad härligt det är att lyssna på musik och stå i kö och filosofera med en kaffe latté och sedan få bilen snygg. 

Sedan blev det en shoppingtur till Granngården (jag hade full mundering med spritade händer, ordentligt munskydd och höll tydligt avstånd) då jag plockade ihop ett vårtäcke till Galishimo och så belönade jag även mig själv, för att jag blivit frisk, med ett par nya ridhandskar! 


Efter detta städade jag i ridskåpet och tog sedan in Galishimo, som varit vildhäst i en vecka, och pysslade med honom och fixade manen och svansen och gav honom massage mellan öronen och bara myste med honom. Där spritade jag inte händerna eller hade munskydd för de andra i stallet. Men jag höll avstånd och kände mig helt symtomfri så det var nog inga problem. Jag har inte testat mig för corona men tvivlar på att jag hade det för jag hade inga symtom korrelerat till detta. Jag hade varken hosta, snuva, nästäppa, halsont, huvudvärk eller illamående. Jag var bara gräsligt, gräsligt trött.

Det ska bli väldigt spännande att se om jag blir friskare om sex veckor när jag får lite andra arbetsuppgifter. Det blev en omorganisation och jag bad om att få... jag ska inte säga lättare arbetsuppgifter men jo, lite så känns det. Färre deadlines och mer samarbeten. Större projekt helt enkelt, där man inte är ensam ansvarig, utan man blir ett litet kugghjul bland en massa andra kugghjul. Kanske mår jag bättre av detta! 

Jag har ju sett uppdrag granskning om personalpolicyn i den kommun jag jobbar i, och jag kan väl delvis hålla med om att bemötandet kan vara hårt inom vissa områden, detta gäller dock inte min specifika arbetsplats och jag är väldigt tacksam att jag får så bra inflytande över min arbetssituation och att jag blir lyssnad på om jag säger att jag behöver en förändring. Jag är väldigt, väldigt tacksam över detta. Min chef är väl medveten om att jag tycker om att jobba, och bara vill optimera min kapacitet. 


Galishimo fick ett nytt täcke också. Han blev kränkt. Han gillar inte min hästpolicy. Täcken är inte hans grej. Men han är en vit häst som gillar att rulla sig. Då blir det täcke under vinterhalvåret! Och han har inte ens möjlighet att säga upp sig! Det ni! 

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet