Om man kunnat se in i framtiden?

 Jag har varit sjuk några dagar men känner mig vid gott mod. Jag slutade verkligen på topp i söndags! Galishimo var så lösgjord och gjorde verkligen sitt bästa. En dröm att rida! 


Men ibland får jag verkligen dippar. Jag sade till Björn häromdagen: 


"Du vet för tre år sedan, när jag inte kunde få Galishimo att slappna av så pass mycket att jag knappt vågade rida honom i ridhuset... om någon hade sagt till mig att jag skulle kämpa på i tre år till och slutligen kunna få honom lösgjord och trygg i ett helt ridpass... 

...hade jag blivit glad då? 

Eller hade jag bara blivit ännu ledsnare?"

För hur man än vrider på det så har resan varit lång. Den har varit lärorik men även väldigt lång. Och den är inte slut ännu, för det kommer att fortsätta bli uteritter då jag måste kliva av honom, och dressyrpass då jag måste avsluta allt och ge upp tidigare, och jag kommer förmodligen att bli riktigt ridrädd framöver också. 

Det går bara längre och längre mellan gångerna... och jag kan oftare och oftare följa min planering.



Jag och Galishimo för sex år sedan! Då var han sex år. Idag rör vi oss båda mer avslappnat och med högre självförtroenden. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet