Löpningen går super!


Ända sedan jag började med järntabletterna i augusti har träningsresultaten stadigt förbättras, och det känns jättebra. Hela september och nu in på oktober så har jag sprungit 1,5 mil i veckan. Jag tar två kortare intervallpass tisdag och torsdag på det lokala gymmet, och så tar jag en jogg ute i naturen på helgerna, då jag springer in till Centrum och tillbaka i min egen takt.

Den vanliga rundan "broarna runt", då man följer Skellefteälven fram och tillbaka över två broar, har varit avstängd i två månader och kommer inte att öppnas igen förrän i december. Så jag får vackert ta samma sträcka in till stan och sedan lubba i en liten loop och sedan ta samma väg tillbaka. Men vad gör väl det när naturen är så vacker nu?!

Nu har jag vågat mäta rundan till centrum och tillbaka och den är på sammanlagt 6,5 kilometer. I början på september fick jag kämpa ganska hårt för att klara den rundan, men nu, efter sex veckors träning, så kan jag lyssna på en ljudbok och låter benen bara rulla på.

Jag snittar på ca 10 km/h så det blir inga märkvärdiga resultat men jag är supernöjd över känslan. Nu gäller det bara att hålla i träningen under vintern så kommer nog tempot till våren. Intervallerna på löpbandet är klart plågsamma (jag kallar månadens intervall för "oktoberplågan") så de ger nog resultat de med!

.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet