Galoppjobb med Elin

Dagens utflykt till ridhuset blev inte riktigt som tänkt.
"Vad många hästtransporter det står här...." sa jag fundersamt när i svängde in på uppfarten med Galishimo i transporten. Det stod smockat med transporter och hästar och andra bilar.
"Åh... där rider en tjej i vita ridbyxor... då är det tävling..." sa Elin. Så drog vi båda var sin besviken suck och så vände vi hela ekipaget och körde hem med Galishimo igen.

Så går det när man inte kollar ridhusschemat.

Det blir ju ett litet energitapp när man (läs: jag) planerar dåligt men vi gjorde det bästa av dagen ändå, vi åkte hem, sadlade Galishimo, och drog iväg på lite galoppjobb med honom på rakbanan. Elin red och jag gick bredvid.



 Elin var superglad.
"Han har ju blivit starkare sedan sist jag red honom! Vilken skillnad!" sa hon förvånat. Och jag var lika förvånad själv. Visserligen hade jag ett ordentligt upplägg i ridningen med Galishimo förra veckan men denna vecka blev det lugnare. Roligt att han tar sig träningen och blir starkare hela tiden.

Och om man jämför med i våras, det är ju då man ser skillnaden på riktigt... 





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet