Förhäxad

Sambon har köpt en Ipad.

"Kul!" sa jag och vred och vände på den.
"Man kan teckna med den också."
"Kul!" sa jag och gick till köket.

På dagen efter hundpromenaden så viftade sambon med en kasse.
"Jag har köpt två pennor till dig."
"Jasså?"
"Så du kan teckna på Ipaden."
"Ja det var ju gulligt." sa jag och började tänka på annat.

På eftermiddagen så petade sambon med Ipaden framför näsan på mig.
"Titta. Nu gör jag såhär... och så här! Titta! Man kan teckna. Jag har fixat ett ritprogram."
"Ja det var ju trevligt. Vad snäll du är." sa jag.

Sedan gick han på jobbet.
Jag tittade på Ipaden. Öppnade programmet.
"Jaha. Vad är det här då?" tänkte jag och fipplade med pennan.

Sedan öppnades en helt ny värld för mig. En helt ny värld. Full av möjligheter. För varje knapptryckning så öppnades helt nya möjligheter och helt nya ideér. Vilket system! Vilken genialitet. Så enkelt. Och lättbegripligt. Och... som hypnotiserad började jag klicka runt och vred och vände på den nya pennan och försökte få grepp om allt. Som hypnotiserad. Jag satt en stund och lekte lite och insåg att jag inte kommer att sluta med det här.

Jag måste lära mig! Så är det bara!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback