En FIN häst

Jag har börjat longera Galishimo lite med inspänningstyglar då och då.  
 
 
 
Har en liten kort filmsnutt på traven också när han provade inspänningstyglar för tredje gången. Han var lite tveksam, fortfarande, men i det stora hela ganska avspänd.
 
 
 
 En sak som verkligen slagit mig är vilket stort stöd jag fått från min mamma och min sambo över denna häst. Trots att jag haft honom i snart två år och inte kommit sådär fastligt långt på inridningen så står dom ständigt vid min sida och tycker att jag och Galishimo är awesome. Det har betytt enormt mycket för mig. Jag ser hur mamma skiner upp när hon kommer till stallet och får hälsa på honom, för hon tycker verkligen att just Galishimo är något alldeles speciellt. Ibland har jag sett sambon dra åt sig mulen på Galishimo och förtroendefullt sagt:
"Tack för att du tog hand om din matte idag."
När jag känt mig det minsta osäker så brukar sambon le mot mig och säga:
"Galishimo är verkligen en  FIN häst." och mamma säger ofta:
"Glöm inte bort hur lydig han är! Han kämpar ju så bra!"
 
Det har varit skönt. Otroligt skönt.
 
Kanske är det just på grund av dem som jag ser ett så stort värde i att fortsätta träna honom.
 
.
 
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback