Wow!

 


Alltså gårdagens och dagens pass - wow! Jag är så otroligt nöjd och full av nyfikenhet inför hur våren och denna sommar blir. Galishimo var rekordlugn (jag tycker jag skriver det hela tiden, men han blir verkligen bättre hela tiden) och jag känner mig också lugn och trygg med honom. Varje pass ler jag stort och allt jag ber honom om försöker han alltid göra!

Jag tror det var i januari jag fokuserade mycket på mina händer och idag red jag enkelt med en hand under nästan hela uppvärmningen. Det gick svänga och göra allt möjligt på lösa tyglar. Det är bara i skolor eller när jag gör något som han tycker är kämpigt som jag stöttar upp med två händer. Men första kvarten kan man lugnt ta på lösa tyglar så han får värma upp och känna sig för. 


 Han är inte lika spänd som han brukar vara i ridhuset och inte jag heller. Jag sitter mer nedsjunken i sadeln och är betydligt mer passiv och det hela ger bara en fantastisk känsla. Ingen av oss bryr sig om det knäpper och knakar i ridhuset och det känns som min fobi (som ofta gör att jag reagerat väldigt kraftigt på små ljud) är helt borta. Jag såg i filmen då jag red, att det knäppte till i ridhuset här och var och jag märkte inte ens det när jag red. Det hjälper ju att inte heller Galishimo reagerar på detta längre. 

Det är så mycket som känns så bra och inspirerande nu! Nu följer bara mars månad med slask och lite dåligt ridunderlag men sedan så har jag ett halvår med en fin ridbana och hur mycket roligt som helst att göra! 


Vill jag samla upp honom och sätta tryck i honom - så är det bara att be om det. Han svarar direkt! 


.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet