Julfirande och julefrid

Julen har varit full med fina presenter i stora lass, julmat, släktträffar, julbord, julgröt, julrim, julpussar och julkramar, kusinträffar, kompisträffar, träffar-träffar, presentprassel, julkärlek från sambon, Alladinaskar, julmusik, levande ljus, Oh Helga Natt, vi-har-inte-setts-på-länge-träffar, en övergödd tax, en gravad lax, en exhalterad terv, vin, julmust, öl, gagnam-style, jägermaister, minusgrader, och en hel del annat. Massor med härligt julfirande.

Det var en riktigt rolig och omtumlande jul, med massor av intryck.

Men det var också skönt att åka hem till mamma för en stund. Ingen känner mig som min mamma.
"Här har du en trevlig bok" sa hon. Sedan fick jag tillträde till mitt barndomsrum, och där låg jag och tryckte som Gollum i sin grotta. En filt fanns också. Och en mamma som alltid finns där. Mor och dotter låg i soffan och började sömnigt gäspa när klockan passerat sju på kvällen.

Det är julefrid, det.

För mig.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet