Inte livrädd längre!


Äntligen har ångesten släppt! Pulsen skenar inte, händerna skakar inte, olusten sköljer inte längre över mig som en hink vatten över huvudet. Det börjar faktiskt till och med bli lite roligt. Galishimo är ju superfin. Efter två misslyckade inridningsförsök, som urartat till rodeo, för länge läänge sedan, så är vi på rätt spår igen.

Jag har inte räknat hur många upp och avsittningar jag gjort då jag varit riktigt rädd men det är klart över 20 stycken. Jag har knappt vågat rida honom alls. I princip har två månader enbart gått till att få bukt med min rädsla att sitta på katapultponnyn, igen. Men nu börjar det alltså lossna. Ingenting har varit för gäves!






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet