Renoverat sovrummet!



Nu är det inte roligt att renovera längre. Nu är det en tvångstanke. Det måste göras. Det. Måste. Göras. Jag har släpat runt Per och medels piska och hot om våld tvingat honom att sätta ihop en garderob. Sedan har vi målat tre lager vit färg på de svarta och mörkblå tapeterna och jag har lagt ned själ och hjärta på en mörkt olivgrön fondvägg. Jag inser själv att det är lite osunt att sätta sitt hjärta och sin själ på en olivgrön vägg, men å andra sidan: Det finns ju folk som satsar på klart ohälsosammare saker. Man kan ju tänka så.
Sovrummet måste i alla fall fixas. Om jag så dör på kuppen. Vila kan jag göra när jag är död.

Så helgen blev intensiv. Men sovrummet blev ett helt annat rum att sova i. Det blev skönt för själen!




Nu har vi äntligen en garderob i sovrummet. Det har vi inte haft förut. Hur skönt som helst!


På kvällen blev det inte heller så tokigt...
Per tänker fixa en liten platt-TV snart också. Det blir perfekt!

Kommentarer

  1. Köp aldrig hus? Ser dig med ett renoveringsobjekt. Då kommer Arga snickaren och låser in dig! ;)
    Men det blir riktigt, riktigt fint det du gör!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback