Tillvaron blev plötsligt förgylld

Karin ringde mig och frågade om hon fick cykla vätternrundan med mig och Per. Karin! Jag jublade inombords. Jag ska alltså få träffa en kompis för första gången på två och enhalv månad. Jag har varit varit själv här i Norrland i 12 veckor utan någon väninna. Och nu blir det alltså av att jag får träffa henne. På Vätternrundan dessutom. Per förstod min glädje och längtan och ställde snabbt om sig inför Vätternplanerna. Mitt och Pers gemensamma cykeläventyr kommer alltså även att förgyllas med en person till, och troligen en hel del skratt och irriterande internskämt!

Resten av dagen kändes allt mycket roligare. Jag kände mig så mycket gladare. Ikväll cyklar jag nog mitt sista träningspass. Det är inte så många dagar kvar nu...

Kommentarer

  1. Visst är det härligt med social träning (och tävling)! Hur gick det?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback