Oteknisk, inte otränad!

Efter tre kilometer på mitt andra cykelförsök så upptäckte jag felet. Bakbromsen ligger ju i. Den har liksom vridit sig snett och ligger i på vänstersidan och trycker emot. Den bromsar cykeln. Jag korrigerade den då och då genom att vrida bromsen till höger men det går bara några minuter så har den klickat sig fast igen på vänstersidan. Inte ens i nedförsbackarna kan jag vila utan att farten tjurigt bromsas in. Jag som trodde att jag var otränad men tydligen är jag bara oteknisk.




Då har jag två val. Det ena valet är att cykla de tre kilometrarna hem och sura. Det andra valet är att fortsätta i 25 kilometer i den norrländska skymningen och se det som ett extra jobbigt pass, i stället.



Det blev det sistnämnda. Jag fick ta några väl valda vilopauser efter vägen och passade på att fotografera norrlandsvyerna. Det blev inte så tokigt det heller.



Kommentarer

  1. Fina bilder! Tur du cyklade vidare :-)

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Det var svårt att fortsätta när man ser en hästmule men det gäller ju att bita ihop.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet