Östhammars stadslopp 2010



Arbeskollegorna har peppat mig att ställa upp i Östhammars stadslopp tillsammans med dem. Jag var väl lite halvt sisådär taggad. Men kroppen har ju varit pigg i ungefär en månad nu och jag började känna lite mer tilltro till att det skulle bli roligt. Särskilt när kollegorna på jobbet, under fikarasterna, glatt började förbereda sig inför att ta sig runt rundan.

Jag ökade tempot när jag kände mig pigg. Jag bromsade tempot när jag kände mig trött. Jag hade en härlig energi hela vägen. Jag hade aldrig tagit mig iväg ens för att TITTA på loppet om det inte vore för mina rara kollegor, men nu var jag faktiskt där. Och jag sprang. Jag sprang till och med värdigt. Jag tror att jag höll mig precis ovanför 10 km/h och jag misstänker att jag sprang 6 km på 35 minuter. Det är ett bra tempo. Kan det bli bättre?

Tack allihop! Ni är guld värda!

Alexsandra var taggad. Och det smittade.


.
.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback