En glad kommentar


Igår tittade jag ut genom köksfönstret efter att jag ätit middag. Det var skymning och någon plusgrad. Jag kände i hela kroppen att jag längtade ut och träna, vilket jag inte längtat efter på många veckor nu.

Men nu längtade jag ut igen. Så jag skyndade mig innan mörkret skulle falla helt och jag tog med mig terven på en ytterst långsam joggingrunda. En halvtimme lufsade jag runt i långsam takt och njöt av att bli lite rosig om kinderna. 4 kilometer betade jag av med stolthet och värdighet.

Det blev inte sämre av att jag långsamt och försiktigt betade mig uppför en liten backe, och en man med schäfer glatt sa:
"Åh vad fint! Att du orkar!"

Han hade ingen aning om att jag var så mycket bättre förut, att jag till och med klarat ett marathonlopp, och att den där lilla backen efter tre kilometer hade blivit attackerad med enormt större spänst och stolthet för ett år sedan.

Men det är ju vid sådana här tillfällen sådana kommentarer verkligen värmer.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback