Visst pirrar det



Mäklaren för drömstugan ute i Sandika har äntligen tid att visa mig stugan som jag drömt om i flera veckor nu. Det blir troligen på söndag. Det är tre dagar dit. Tre hela dagar. Jag fick lånelöfte på stugan i tisdags och jag har varit där fem gånger nu och plumsat runt i snön och tittat mig omkring och kikat in genom rutorna. (Det är alltså inte den lilla stugan med badrummet utanför kåken utan stugan jag först började blogga om här i februari.) Både Karin, Runa, Micke och Joel har följt med mig när jag åkt till stugan och de har alla artigt lyssnat när jag funderat och spekulerat och hoppats på ett köp.

Nu har jag ont i magen eftersom jag är så rädd för att förlora stugan och förlora en budgivning. Annelie försökte trösta mig med att säga:
"Det kommer fler stugor och får du inte den där stugan så är det nog inte TÄNKT att du ska ha den."

och jag FÖRSÖKER hålla huvudet kallt,

men det är svårt att tänka bort ett pirr i magen.

Skitsvårt är det.


.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback