jag kan andas ut

I helgen var det en tuff helg. Jag var trött och stressad i arbetssituationen. Jag orkade inte göra så mycket varken lördag eller söndag. Träningen är ett minne blott då jag trappat ner på den sedan november. Jag har inte så jäkla mycket att klamra mig fast vid just nu. Men det jag KAN klamra mig fast i håller jag i så hårt jag bara kan.

På söndagkvällen la jag fram en vit målarduk och och bara öste ur mig färg. Lager på lager på lager. Jag smetade och kladdade och petade utan att egentligen koncentrera mig. Jag gjorde det nästan lite förtvivlat bara för att se om Jag fortfarande var Jag. Om den där inre kreativiteten fanns kvar där inut mig, under arbetsbelatsning och bostadssituation och livssituation och stress och sviktande hälsa och fan och hans moster. Långsamt kommer konturerna fram av en islandshäst och jag tänker att jag finns fortfarande där.

Jag tittar på tavlan, andas ut. Och somnar.

Kommentarer

  1. JAAA! Jättebra ju! Jag har en fråga. Vad kommer din inspiration ifrån? Dvs, hur dyker bilden upp i ditt huvud innan den kommer ner på duken?

    SvaraRadera
  2. Åh, du är en ständig coach. :) Alltså, bilden finns ofta inte i huvudet i förväg, den växer samtidigt som bilden formas. Jag vet inte hur bilden ska se ut i förväg men plötsligt känns det bara "rätt" att göra på ett visst sätt. Det blir ett slags växelspel och mycket slump. Jag tror bilderna kan bli ännu bättre med lite mer planering.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback