Ingen sparv ännu



Jag ger nog upp den gråa sparven jag så gärna ville ha. Jag har inte självförtroendet ännu. Jag vet att jag KAN hantera en unghäst och att jag KAN utbilda den och att den KOMMER att bli kanonfin.

Men jag vet inte om jag KAN hantera en begränsad ekonomi, om jag KAN spara ihop en buffert, om jag KAN hantera ekonomiska problem som kan uppkomma, om jag KAN lita på mig själv och att jag löser saker, ekonomiskt. Tyvärr så har jag förlorat mycket pengar under mina båda senaste separationer och det har sänkt mig lite. Troligtvis så löser jag problemen när de kommer, men oron i magen sitter ändå där. Som en klump.

Och hur sköter man en grå sparv på bästa sätt, om man har en klump i magen över den?


.

Kommentarer

  1. Det låter som du har fötterna på jorden. Viktigt att tänka på ekonomin. Du har ju hela livet framför dig att skaffa en häst? Kan nog kännas tryggare när du vet att du har råd - och att sparven inte skulle kunna vända tillvaron helt upp och ner...
    Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback