Vintergran med Procreate

Jag var ganska sliten igår efter andra covidsprutan och bestämde mig för att sitta med Procreate och min Ipad som jag köpte för... två år sedan?! Jösses vad tiden går. Jag har inte tecknat så jättemycket med den men jag är väldigt rädd om den, och är väldigt tacksam över att den finns när jag känner för det. Nu har jag hittat Tutorials från James Juliet Art Tutorials på youtube och det var på en perfekt nivå för mig. Genomgångarna var ca 25 minuter och det tog mig hela kvällen efter jobbet att följa anvisningarna. Men det var precis lagom svårt och jag körde inte fast, och jag lärde mig mycket nytt. Jag kommer att fortsätta följa honom. Jag är så glad att jag haft råd med detta och har det hemma. 

Jag köpte ju även ett digitalt piano i höstas och har samma känsla med det. Man behöver inte använda det varje dag men skönt att det finns hemma om jag vill vara kreativ. 

 








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet