Trött var det, ja...


Stolt. Kraftfull. Och hiskelig heffaklumpig.

Jag försökte jogga till gymet (ca 2 kilometer) och detta gick ICKE. Pulsen i taket, tunga ben, tung Katarina, jag var en hiskelig heffaklump. Jag fick svälja stoltheten och gå i stället för att jogga.

Här är tjejen som just klarat en svensk klassiker och som befinner sig i sitt livs form. Vinglandes efter cykelvägen, tungt flåsandes och med en lite dräggeldroppe i mungipan. Jag trodde att min fantastiska cykelträning skulle ge mig lite gratiskondition när jag löpte men det gjorde den inte. Bara att börja om från början med löpträningen igen. Det vill säga, att gå och jogga lite omvartannat tills kroppen klarar av att springa flera minuter åt gången... Och hoppas att ingen känner igen mig...


.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet