The art of staring

Jag har blivit lite kär. Tror jag. Jag har liksom gått omkring och sett belåten ut hela denna dag. Det började med att vi tog en semestertripp för att besöka ett närbeläget stuteri. Bara för att kolla. Liksom. Sedan dess har jag varit... ja, kanske mindre närvarande än vad jag brukar. Som om jag tänkte på något.

Per åkte iväg för att löpträna intervaller och jag märkte knappt att han var borta. Sedan har jag suttit framför datorn. Jag har nämligen fått med mig lite film som Per skickat till mig från när vi stod i hagen. Vi tittade nämligen på en unghäst som bara är lite över två år och behöver en ny matte. Och plötsligt försvinner timmarna och jag bara stirrar.

Jag ber Per lära mig hur man redigerar filmsnutten för jag MÅSTE se den i SLOW MOTION. Med fin musik till.

Sedan fortsätter jag stirra. Och stirra. Och stirra.
"Ska du inte ringa och säga att du vill ha honom?" säger Per lite uppmuntrande.
"Är du galen?! Det vågar jag inte. Det här är värre än att fråga chans på någon..." mumlar jag.

Och fortsätter att stirra.

Och stirra.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet