Man vet att det är vår när...

Man vet att det är vår när man får spö av en cyklist. Precis som jag fick spö av pensionärerna i Gävle Cykelamatörer förra våren så fick jag i helgen spö av en äldre herre med vader stora som fotbollar. Det var en vänlig man som erbjudit sig att visa mig några trevliga cykelrundor i Östhammar. Jag flåsade mig ursinnig och han trampade godmodigt på utan minsta ansträngning. När jag förtvivlat kippade efter andan och höll på att krevera av backarna så fick han långsamt rulla ned farten och samtalade med mig utan ansträngning. Han har kört Vätternrundan fyra år på raken, och för övrigt tränat under hela sitt liv. Men ändå.

Cyklister, alltså.

Det är något mystiskt med CYKLISTER.

Något onaturligt.

Förra året så tog jag i tills jag nästan blev svimfärdig och med en järnvilja om att hänga med till varje pris. I år är jag lite lamare. Kämpade på i två mil innan jag konstaterade min totala utslagning och tackade för mig. Han nickade glatt och tackade för sällskapet.

Nu är det vår, alltså...

.

Kommentarer

  1. Hej Katarina. Du, jag försökte mejla dig, men jag saknar din nuvarande mejladress. Kan du skicka den till mig?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Flashback