Trötthet är bara ett problem om jag inte har utrymme för den


Inläggen kommer inte regelbundet längre och jag måste erkänna att jag varit väldigt trött detta år. Trött i kroppen och trött i psyket, och ibland även uppvarvad på ett lite obehagligt sätt. Jag har också haft en hel del problem med magen och ibland undrar jag inte om det är någon form av Post -Covid som vissa beskriver att de fått efter virusinfektionen. 

Trötthet är bara ett problem för mig om jag inte har utrymme för den, och jag har gott om utrymme. Jag har ju bara jobbet och hästen och mina vänner. Jag kan vila däremellan. 

Galishimo mår i alla fall jättebra och han får mer motion av mig än vad han brukar. Jag har skavsår på sittbenen som skvallrar om att min hud inte alls är van all denna tid i sadeln. Jag orkar inte riktigt ta upp ridningen där jag avslutade den men vi rör på oss tillsammans. Jag lösgör honom. Rider ut med honom. Pysslar och flätar honom. 

Snart kommer en tid när jag växlar upp igen. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet