Björnen sover

Ja precis. Björnen sover i sitt lugna bo. Det är därför hon inte har skrivit något i bloggen. Den kraftfulla björnhonan sover. I sitt lugna bo. För att det är sådant som björnar gör när det är så här mörkt ute.

Björnhonan måste tyvärr även arbeta för sitt levebröd och måste ut ur grytet för att arbeta också. Detta gör björnhonan plikttroget trots att hon vill sova. De senaste fyra helgerna har det mest resulterat till ständiga små feberböljningar som sköljer genom kroppen så fort björnhonan lägger sig i idet och pustar ut efter arbetsveckan. Björnhonan har varit sjuk nästan varje helg hela december.

Så hon behöver sova. I sitt lugna bo.

Och så äter hon en hel del. För det är det som kraftfulla björnhonor gör innan de sover nu när det är de mörkaste dagarna på året.

Tydligen märks det på kroppen att björnhonans intresse mest handlar om mat och vila.
"Men älskling?! Har du råkat bli gravid?! Vilken underbar överraskning!" sa Per glatt och klappade mig kärleksfullt på min något rundade mage. Jag förklarade (något förnärmad) att det inte var några björnungar på gång utan att magen faktiskt innehöll glass och ryggkotlett med bernaisesås...

Sedan återgick jag grymtande till ätande och sovande. Efter julen har den kraftfulla björnhonan säkert vilat färdigt. Då plågar inga förkylningar kroppen. Då behöver hon inte vila mer. Då är hon stor kraftfull och fulländad igen.

Sanna mina ord.

.

Kommentarer

  1. Krya på dig! Jag kämpar också med förkylningar så min mage växer oxå, fast jag kan ju iaf inte få frågan om jag är gravid... Hoppas snart på att bli tillräckligt frisk för att börja träna igen.

    God Jul och Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  2. God jul på dig med! Hoppas du får det riktigt bra! det är ju den här tiden på året som man brukar få en massa skräp i kroppen. Hoppas du får en bra nystart nästa år, i stället.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet