Less is more

I helgen sprang Per Lidingöloppet. Han kom i mål på 2 timmar och 47 minuter. Imponerande! Han har jobbat hårt för detta och det är roligt att det gick så bra. Det är skönt att han är tillbaka nu, i alla fall.

"Vad fin du är i håret!" sa han när jag mötte honom på flygplatsen och gav mig en kyss. Han har faktiskt rätt, mitt hår börjar faktiskt ta sig! under ungefärs tio års tid har jag haft problem med håravfall och torrt hår som gått av. Jag har provat håranalyser och svindyra hårvårdsgrejer och frisörbesök och allt möjligt, utan någon större framgång. Sedan fanns det bara ett alternativ kvar som jag aldrig hade försökt: att lämna håret ifred. Jag har helt enkelt slutat tvätta det särskilt ofta och hanterar håret så lite som möjligt, samt låter det vara skitigt rätt så ofta. Det har faktiskt gett resultat! Less is more!

Mitt hår år 2008.



Håret år 2009. Här bestämmer jag mig för att sluta använda en massa hårvårdsprodukter och börja lämna håret ifred, och enbart tvätta det när det är absolut nödvändigt.


Mitt hår idag, 2011. Jag tvättar det max en gång i veckan.


.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet