Förändring

Okej. Jag kan känna ett visst vemod när jag tänker på hur Per har det. Först blir han förtjust i en tjej som tränar ungefär sex pass i veckan. Sedan flyttar hon hit, går upp sex kilo i vikt, och köper en häst. Alltså, jag förstår att det inte riktigt är samma tjej som han har att göra med och att det blir lite svårt. Det ligger lite i min natur att vara ombytlig och pröva olika roller. Först är jag fallskärmshoppare i tre år, sedan var det triathlon och en svensk klassiker, och nu är det en häst. Livet är som ett stort smörgåsbord och om jag ska fixa att smaka på allt som erbjuds måste jag byta stol då och då. Inte sitta och jäsa i ett hörn och plocka gobitarna som ligger närmast till hands. Slut på metaforen där men ni förstår mig säkert.


Galo ligger och slappar i leran efter en promenad...

Per börjar också förstå mig allt mer. Men jag tror inte att han har det lätt. Idag så skjutsade han mig till en hästaffär och bad mig plocka det jag ville ha, så skulle han betala. Jag blev som ett barn i en leksaksaffär och köpte foder, pälsglans, en ryktlåda, en ryktborste, gummisnoddar och hovolja med pensel. Jag såg framför mig hur min fina häst skulle bli snyggare än någonsin. Tack Per! Sedan åkte han iväg ensam på sitt träningspass, och det stack till lite inom mig. Jag visste att han från början trodde att vårt förhållande till stor del skulle handla om att vi tränade tillsammans. Och jag trodde ju också att det skulle bli så. Jag är i alla fall glad för att han står kvar och hittar nya vägar att umgås med mig. Trots att hans flickvän blivit som förbytt...


.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet