Underbara bilder av Elin!


 Idag kom Elin till stallet och för att fotografera mig och Galishimo. För er oinvigda så har Elin varit superduktig på att rida Galishimo tidigare men efter en olycka för nio månader sedan så har hon skadat ryggen och har en paus från ridningen. Jag hade inga förväntningar alls på bilderna av flera olika skäl. Ett av skälen var att det var mulet när jag åkte till stallet och när solen inte kikar fram i januari så blir det ganska mörkt. Ett annat skäl var att min systemkamera bryter ihop av kyla och eftersom det var tio minusgrader så skulle Elin ha ungefär 10 minuter på sig att ta bra bilder innan kameran skulle dö. Sedan så kändes Galishimo lite mer fnattig än igår och då blev jag lite mer spänd och vaksam, och det brukar inte leda till fina bilder.

Men det gjorde det! Gud så fina bilder! Solen bröt fram så snart Galishimo blivit sadlad! Sådana otroligt härliga bilder! Jag har suttit framför datorn och lett brett från öra till öra. Kameran dog efter tio minuter och det gjorde Galishimo också. Att plumsa i snö är tungt för en liten arab. Hans batterier tog också slut.

Men på den lilla tid vi red så var han verkligen superfin! 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Planering med att måla hästtransport

Den där silverbjälken

Påskjutet